vrijdag 11 maart 2016

Onthulling van de door Joost ontworpen blog achtergrond

Vandaag de onthulling van mijn nieuwe blog achtergrond! 

Speciaal door Joost Swarte ontworpen zijn deze 6 tekeningen in 6 verschillende kleuren. In zijn atelier in de Haarlemse vijfhoek hebben we gesproken over zijn werk, maar ook over mijn voorkeur voor kleuren (zie ook mijn zakelijke site Amessa) Dat dit goed gelukt is mag duidelijk zijn. Ook de kleurstelling van het blog is gewijzigd om aan te sluiten bij de achtergrond. Helaas kun je in blogger geen eigen lettertypes gebruiken en dus heb ik er niet een van Joost zelf kunnen kiezen. Uit de Google fonts heb ik gekozen voor Roboto, niet vanwege de naam, maar omdat ik deze van alle beschikbare het best in een Klare Lijn vond staan.

Natuurlijk ben ik heel trots op dat wat begon als mijn behoefte om het werk van Joost op internet meer aandacht te gunnen nu dit heeft opgeleverd. Begonnen in mei 2007 met toen nog in eerste instantie een tweetalige aanpak. Al snel schakelde ik over naar alleen Nederlands, want met Google Translate kom je tegenwoordig aardig ver. Door het internet af te struinen en tegenwoordig af en toe een tip van een blog lezer is er steeds veel nieuws over Joost te vinden. Zijn creativiteit lijkt met de jaren alleen maar groter te worden, dus ik hoop dat de wereld daar nog lang van kan genieten!

Geen opmerkingen: